Мотивація невмотивованої дитини

  • Мотивація невмотивованої дитини

У цій статті ви дізнаєтеся:

  • Усі діти в чомусь мотивовані
  • Чому діти чинять опір;
  • Ефективні наслідки і нагороди.

Багато батьків задається питанням: «Чому дитина нічого не хоче, її неможливо нічим мотивувати?». Але відповідь дуже проста: дитина мотивована завжди. Вона просто чинить опір, коли не хоче робити те, що від неї вимагають. І головне завдання батьків – навчитися перетворювати негативну мотивацію дітей у позитивну.

Коли діти не встають із ліжка, не виконують свою домашню роботу або шкільні завдання, їх мотивація полягає в опорі. Вони мотивовані робити все по-своєму, а не по-вашому. Вони мотивовані зберегти владу.

Коли діти відчувають себе безпорадними, вони намагаються зберегти внутрішню силу, утримуючи себе в нерухомості. Діти, особливо в підлітковому віці, відчуваючи неможливість впоратися з ситуацією, вважатимуть за краще не вставати з ліжка, не йти у школу, не робити уроки, не брати участь ні в яких справах. Батьки вважають, що поведінка дитини неконтрольована. Насправді ж, так дитина намагається зберегти хоч якийсь контроль над тим, що відбувається навколо неї.

Наприклад, батько ставить дитині питання – дитина мовчить. Про що це? Це про те, що дитина відмовляється від відповіді, щоб відчувати себе сильною, щоб знати, що вона не повинна відповідати нікому, якщо сама цього не хоче. Батько бачить у цьому брак мотивації, дитина – спосіб отримати контроль над батьком.

Усі діти чимось мотивовані

Мотивовані однозначно всі. Питання в тому, на що вони мотивовані? Якщо дитина виглядає так, ніби у неї немає мотивації, подивіться на те, що вона робить із власної ініціативи, і зможете припустити, що саме її мотивує. Таким чином, частина вирішення питання полягає в тому, щоб зробити її мотивованою на що-небудь ще.

Припускати, що дитина невмотивована, неефективно. Вона мотивована. Просто мотивована на те, щоб нічого не робити. У цьому випадку нічого не робити означає чинити опір і стримуватися, щоб контролювати вас.

Чому діти чинять опір?

Дитині, яка використовує опір як форму контролю, не вистачає як соціальних навичок, так і навичок вирішення проблем.

У неї немає соціальних навичок, щоб знати, як розмовляти з іншими людьми, як бути дружелюбними і як відчувати себе комфортно з собою. Крім того, у неї немає навичок вирішення проблем, щоб зрозуміти, чого хочуть від неї люди, як справлятися з поведінкою інших людей та як відповідати очікуванням і вимогам.

Це основні навички, які ми всі повинні знати, щоб стати дорослими.

Якщо дитина буде постійно намагатися вирішити проблеми через опір, батькам доведеться нелегко, поки вони не навчать дитину іншим способам вирішення проблем. Перший крок у цій справі – зрозуміти, що діти не безпорадні. Просто вони намагаються вирішити проблеми неефективними способами.

Часто мотивація дітей полягає в боротьбі за владу з батьками. Якщо батьки в цьому випадку теж виберуть боротьбу, вони швидше за все програють. Навіть якщо ви змусите дитину встати з ліжка вранці, вона не піде вмиватися. Навіть якщо у вас вистачить сил змусити її вмитися, вона не буде розчісувати волосся або надягати чистий одяг. І крики тут безглузді. Коли ви кричите на свою дитину, ви даєте їй ще більшу силу опиратися. Не кричіть, не сперечайтеся, не розпалюйте її опір ще більше.

Звичайно, батькам іноді буває дуже складно стримати емоції, навіть тоді, коли вони прекрасно знають, що крики безглузді і не вирішать проблему. І все-таки стримайтеся і спробуйте відреагувати інакше. Зробіть ситуацію зрозумілою для дитини. У монолозі використовуйте слово «я». Наприклад, скажіть: «Я хочу, щоб ти встав із ліжка і зібрався у школу» або «Я хочу, щоб ти зараз виконав домашнє завдання». Після цього вийдіть із кімнати. Якщо дитина не зробить те, що ви сказали, прийшов час наслідків. Вона повинна нести відповідальність за свою відмову.

Дитина з великою ймовірністю може сказати: «Мені плювати на наслідки». Ігноруйте це. Вона так говорить, щоб зберегти почуття контролю. Або, можливо, їй зараз дійсно все одно, але оскільки наслідки будуть розтягнуті в часі, у підсумку вона зрозуміє, що краще дотриматися правила, ніж розбиратися із наслідками. Тому складіть список того, що станеться, якщо дитина не буде виконувати правила сім'ї і свої обов'язки.

До речі, якщо ваша дитина категорично не хоче вставати з ліжка, нехай лежить, але при цьому не робить нічого іншого: ніяких відео, ігор, телевізора і т.п. Якщо вона стверджує, що дуже погано себе почуває, значить їй не слід виходити з дому. Ці та інші правила повинні встановлюватися і застосовуватися послідовно.

Редакція рекомендує: Щоб позбавити себе смутку в майбутньому, виділіть 15 хвилин на день на справжнє спілкування з найріднішою для вас людиною в цьому світі – вашою дитиною. А книга-тренінг «15 хвилин для нас» допоможе вам наповнити цей час цікавими, захоплюючими і корисними завданнями, які створять атмосферу тепла і взаєморозуміння.

Ефективні наслідки і нагороди

Правильно складені, озвучені і приємні наслідки повертають батькам контроль і вчать дитину тому, як вирішувати проблеми. Пам'ятайте, що ефективні наслідки не є покараннями. У принципі, покарання ніколи не ведуть до покращення поведінки. Дитині потрібно зрозуміти, що будь-який її вчинок має наслідки. А батькам потрібно набратися рішучості, щоб відступити і просто сказати: «Добре, ти не будеш робити домашнє завдання, і отримаєш ту оцінку, яку отримаєш».

При цьому ви не дозволяєте дитині дивитися телевізор або грати у відеоігри у час, виділений для виконання уроків. Скажіть: «Із 6-ї до 8-ї ти повинен був робити уроки». Якщо ти не хочеш цього робити – добре. Але ти не можеш уключати комп'ютер, не можеш грати в ігри, не можеш дивитися телевізор. Не робити уроки – твій вибір. Отримати відповідну оцінку – теж твій вибір.

Пам'ятайте, природні наслідки є важливою частиною життя. Якщо ми їдемо на автомобілі занадто швидко, нам виписують штраф. Поліцейський не їде за нами, щоб переконатися, що ми більше не перевищуємо швидкість. Він просто виконує свою роботу: побачив порушника, виписав штраф і працює далі. А відповідальність водія – зупинитися, узяти квитанцію, оплатити її і більше не порушувати правила. Якщо він цього не зробить, піде черговий штраф.

Природні наслідки допомагають людям брати на себе відповідальність, і їх можна використовувати, щоб допомогти дітям навчитися це робити.

Поряд зі списком наслідків, потрібен список винагород за успіхи і правильно прийняті рішення. Наприклад, якщо ваша дитина склала річну контрольну на 10, 11 або 12 балів, її можна винагородити. Якщо оцінка нижче – ніяких покарань, але і ніяких нагород. У такому випадку у дитини формується прагнення до великих досягнень.

Що можна порадити батькам? Тільки терпіння і спокою. Чітке і постійне використання ефективних наслідків – ваш найшвидший і найкращий спосіб мотивувати дитину. Просто будьте терплячими і наполегливими. Наслідки зроблять свою справу, але не з першого, і, можливо, навіть не з п'ятого разу. Однак ваша дитина буде поступово здобувати кращі навички вирішення проблем, учитися брати на себе відповідальність і чинити опір усе менше.

Читайте більше корисних порад про виховання дітей у книгах для батьків від видавництва «Колесо Життя»


Джеймс Леман
Джерело: empoweringparents.com
31.01.2021 00:00:00
0
648

Коментарі:

Увага: HTML символи заборонені!