Чому варто створити власний бренд: альтернативна версія

  • Чому варто створити власний бренд: альтернативна версія

У цій статті ви дізнаєтесь:

  • Персональний брендинг – це маст-хев, який ви вже маєте;
  • Шлях під вказівником: «розвивайся або забирайся»;
  • Кроки активізації селф-маркетингу.

Ця стаття не про те, як зірвати зірку з неба та самому зайняти її місце. Не про те, як нажити незліченні багатства. Ця стаття про те, що таке особистий бренд. Як цей трендовий напрямок поєднує саморозвиток і самореалізацію з просуванням своєї справи, чи то великий бізнес, додатковий дохід від хобі чи прагнення донести до суспільства свої ідеї, ідеологію...

Давайте поглянемо на селф-маркетинг з альтернативного ракурсу?! Наприклад, як на шлях, де пліч-о-пліч тісно рухаються улюблене заняття, заробіток і особистісний зріст. Або як на інструмент, що допомагає знайти, пізнати та зрозуміти себе. Знайти справу всього життя і не втратити її. А ще можливо знайти сенс свого буття.

Персональний брендинг – це маст-хев, який у вас є

Як і багато інших маркетингових прийомів, personal branding прикочував на пострадянські простори з Америки. Там він зароджувався і процвітав разом із іменами Генрі Форда, Д. Р. Макдональда, Уолта Діснея та багатьох інших людей-брендів. У нас про нього почали говорити в 1990-х роках. Однак персональний бренд – це не те, що могло швидко і безболісно прижитися в радянських головах із «прошивкою» соціалізму, колективізації, зрівнялівки, з перевагами сидіти мишкою і не висовуватися... Лише після зміни поколінь, ідеологій та моди, «культ особистості» у нас перестав бути наділом вождів і відкрився простим смертним – зараз ми сміливо заявляємо про себе, намагаємось виділитися з натовпу та просунути свої концепти у маси. Більше того, із процвітанням соцмереж та блогінгу стало простіше та продуктивніше розвивати особистий брендинг – ось чому зараз це тренд.

Люди вважають за краще купувати у людей, а не безликих компаній. Люди вважають за краще довіряти свої кошти, час, здоров'я, дозвілля та інтереси конкретній людині, розуміти з ким мають справу, і хто відповідає. Крім того, сьогоднішній споживач потребує не тільки товару/послуги, а й поваги, хорошого сервісу та емоційного контакту. Сьогоднішній споживач дозрів шукати Майстра, а не стиль (як східна мудрість), тобто не тільки товари/послуги, а й Людини, яка за ними стоїть. І на ці запити відповідає такий людяний та душевний особистий брендинг – ось чому зараз це тренд.

А якщо тренд, значить даний маркетинговий підхід має бути в арсеналі кожного, хто хоче бути затребуваним у сфері діяльності. Можливо, хтось махне рукою: «а це не для мене…», але не поспішайте з висновками!

  • Якщо ви займаєтеся бізнесом, то маєте бути обличчям компанії, першим та головним амбасадором свого підприємства.
  • Якщо ви у вільний час малюєте 3D-моделі, печете торти, трюкачите на роликах, займаєтеся рукоділлям або будь-яким іншим хобі, яке могло б принести не тільки задоволення, а й дохід, то саме персональний брендинг – це те, що виділить вас із натовпу колег.
  • Якщо ви затятий ЗОЖник, захисник тварин, популяризатор науки, сучасного мистецтва або інших ідей, то просувати їх у маси буде набагато простіше та ефективніше, якщо створити бренд особистості.
  • Це також корисно для «простих» інженерів, бухгалтерів, будівельників, смм-ників, програмістів, та багатьох інших штатних та фріланс-фахівців, що перебувають у конкуренції (пасивній чи активній) з іншими профі.

А знаєте, що найцікавіше? Навіть якщо ви щойно дізналися про селф-маркетинг і вирішили почати його практикувати, то вам не доведеться починати з нуля. Адже індивідуальний бренд є у кожної людини! По суті це все, що є вашою сутністю – знання, вміння, навички, інтереси, переконання, цінності, імідж та репутація. Вам потрібно лише його «активувати», направити в рекламне русло, популяризувати і надалі розвивати. Ось! А оскільки про «активацію» на просторах інтернету сказано вже більше, ніж достатньо, тут ми її згадуватимемо лише мимохіть. Основну увагу загостримо на альтернативній, так би мовити, «бонусній» стороні розвитку індивідуального бренду.

Шлях під вказівником: «розвивайся чи забирайся»

Отже, резюмуємо вищезазначене та йдемо далі.

  • Людина-бренд – це будь-який успішний професіонал, який зумів заявити про себе широкій аудиторії, розвинути та продати свій імідж, а разом із нею підвищити прибутковість своєї справи.
  • Кому не підходить цей маркетинговий інструмент:
    • o тим, хто боїться відповідальності і/або плювально ставиться до свого іміджу і репутації;
    • тим, кому дискомфортна публічність, впізнаваність;
    • халтурникам – якщо людина не вміє якісно та відповідально працювати, то особистий брендинг буде тільки на шкоду йому та його клієнтам.
  • Що включає особистий брендинг:
    • головне – сильну змістовну особистість (не пустушку) і якісний продукт (товар, послугу, інформацію, ідею), що вона пропонує цільової аудиторії;
    • маркетинг – вміння «продавати» (у сенсі цього терміну) себе і свій продукт;
    • медійність – вміння заявити про себе та свій продукт, готовність постійно бути в контакті зі своєю аудиторією, розуміти її, відповідати на її запити і при цьому не змінювати власних цінностей.

Таким чином хочеш, не хочеш, а цей прийом вимагає постійної роботи над собою. Як зовнішньої, і внутрішньої. Причому зовнішність і атрибутика лише вершина айсберга. Внутрішня ж – насправді – це шлях пізнання себе! А це дорогого коштує і це головне (гроші – другорядні), заради чого варто зайнятися активізацією самобрендінгу.

Кроки активізації селф-маркетингу

Розібратися: «Хто я?», «Що для мене важливо?», «Чим би хотілося займатися, якби фінансовий прибуток не стояв у пріоритеті?». Так-так, спочатку потрібно розібратися в собі. Завдання людини-бренду – презентувати цільовій аудиторії не маску, а себе справжнього, бути справжнім. Звернутися нарешті до себе! Зрозуміти свої справжні цінності, ідеали, сформулювати свої цілі та свій особистий сенс життя на даному етапі. Тільки зрозумівши своє «Я» ви зможете, дати його іншим людям. Тільки зрозумівши своє призначення та справу до душі – зможете йому слідувати з натхненням, виконувати завдання якісно та без вигоряння.

Тверезо оцінити: «що я вмію робити?», «які мої сильні сторони?», «Що хочу і можу дати світові?», «У якому напрямі дійсно хочу розвиватися?». Розвиток професіоналізму – невід'ємна частина успішного індивідуального брендингу, адже людина йде у самостійне плавання. Багатьом, щоб навчитися плавати ,потрібна саме безвихідь – опинитися за бортом, а там або пливеш, або йдеш на дно. У селф-маркетингу аналогічно. Поки працюєш у компанії і не думаєш про самопросування, то не відчуваєш гострої потреби закривати прогалини у профзнаннях/навичках – якщо колеги зроблять те, що не можеш ти. Коли ж результати праці відповідає не колектив, а ти сам, то різко зростає мотивація професійно вдосконалюватися. Більше того, якщо людина вирішує виділити свою персону, то для продуктивної гри на ринку товарів/послуг/ідей доведеться активувати креативність і винахідливість – бути дійсно не таким як усі.

Всебічний розвиток та розширення кола інтересів. Це ще одне правило, що диктує гра в особистий брендинг. Вивчайте психологію – це допомагає краще розуміти себе та цільову аудиторію, знаходити спільну мову з партнерами та реагувати на нападки хейтерів. Займайтеся регулярною фізичною активністю, чи то буде велосипед, байдарка, скелелазіння, танці, бойові мистецтва, плавання або інше захоплення – це дозволяє краще відчувати своє тіло, добре виглядати та бути цікавим співрозмовником. Розвивайте творчі здібності – акторська майстерність, музика, поезія, ліплення, рукоділля – також роблять вас цікавішими для аудиторії, формують естетичні уподобання та креативність, допомагають нестандартно вирішувати професійні та побутові завдання. Мандруйте, вивчайте іноземні мови, читайте! Читайте побільше та різноманітніше – наукопоп, художню, професійну літературу. До речі, окрему користь для особистісного зростання приносить читання вголос та розвиток харизми.

Редакція рекомендує: Книга «Будь №1 у переговорах» – це інструменти та методики, що працюють на практиці. Кожен розділ книги містить приклади та тренування для відпрацювання навички від практикуючого тренера з переговорів, медіатора. Саме тут ви знайдете концентрацію всіх необхідних у переговорах тактик та прийомів.


КУПИТИ

Ще окремо згадаємо крос-спеціалізацію, тобто крім своєї професії ви освоюєте інші, несуміжні. Серед моїх є яскравий приклад: Марина Брагіна – в одній особі гінеколог високого рівня, професійний яхтовий капітан та успішний організатор авторських подорожей. У всіх трьох напрямках вона успішна, це справжня людина-бренд, хоча її персональний брендинг розвивався не цілеспрямовано, а можна сказати випадково - її діяльність природно включає майже всі кроки, які зазначені в цій статті.

Соціальні зв'язки, комунікація. Інші – це також частина бренду особистості. Адже для них вся ця діяльність, для потенційних споживачів. Не важливо, ви екстраверт або інтроверт, але доведеться багато працювати з людьми. І це круто! Адже вміння вчити та навчатися у людей, моделювати відносини, знаходити спільну мову та компроміси, розвиток емпатії, соціального та емоційного інтелекту – все це не лише запорука успішного просування, а й круто прокачує так звану дефолт-систему мозку. Ту саму, що забезпечує гнучкість та креативність мислення.

Самопозиціонування. Не чекайте, поки хтось скаже: це добрий програміст – завжди виконує завдання швидко, без помилок; це унікальна швачка – вона шиє якісне екіпірування для альпінізму за доступною ціною; а цей тренер, як ніхто інший, готує до участі в спортивних спарингах і дає цінні навички самооборони, які застосовуються в реальному житті. Про всі свої переваги, родзинки та УТП ви повинні заявляти самі! Так, це дещо схоже на хвастощі, але якщо кажете про себе правду, то вона багаторазово підтверджуватиметься, закріплюватиметься за вашим брендом і не мучитиме синдромом самозванця.

Як створити бренд особистості та перемогти синдром самозванця

Коли людина звалює весь тягар відповідальності тільки на власні плечі, вона у 60-70% (якщо вірити дослідженням) схильна до так званого синдрому самозванця. Як він може виявитися у процесі створення особистого бренду? Продумуючи, як позиціонувати себе та свою пропозицію, як назвати, описати та рекламувати, людина вивчає уроки бізнес-тренерів та коучів. Вони рекомендують брати високу планку, підкреслювати свої переваги і акцентувати увагу на унікальному торговому реченні.

Так, неминуче вплітаються ярлики «майстер, експерт, професіонал, найкращий, самий, N1…». Проте, водночас, нав'язливо закрадаються сумніви: «а чи справді я майстер, чи справді моя пропозиція краща, ніж у конкурентів, а чи справді вона унікальна і гідної якості, а чи зможу я виконати обіцянки, а чи залишаться задоволені мої клієнти/партнери, а чи не обманюю я їх?» і так далі.

Хоч як крути, а такі сумніви міцно заважають досягати успіхів. Як перемогти синдром самозванця? Психологія явища така, що воно виникає найчастіше з тими, кому властива постійна робота над собою (самрозвиток та вдосконалення свого професіоналізму), у кого досить високий внутрішній рівень відповідальності, кому характерний перфекціонізм. Завдяки своєму високому рівню, такі люди здатні бачити, не тільки те, скільки вміють, а й те, скільки ще можна навчитися. Про психологічні прийоми подолання ми писали у статті «Як упоратися із синдромом самозванця». Крім них можуть допомогти такі дії:

  • Пройти престижні тематичні курси/тренінги, щоб підтвердити рівень знань відповідними сертифікатами, дипломами. Для цього ж брати участь у конкурсах, виставках та програмах змагального характеру;
  • Самому організовувати заходи, акції (навчальні, соціальні, благодійні);
  • Вести блог, написати книгу, експертні статті у тематичні ЗМІ, стати інфоприводом, про який заходять розповісти у ЗМІ, брати участь у конференціях, форумах, проводити майстер-класи, проводити короткі чи тривалі навчальні інтенсиви (загальні та авторські, в т.ч. онлайн) показати свою компетентність широкому колу людей;
  • Аналізувати свою роботу та роботу конкурентів на предмет якості, кількості клієнтів та рівня доходів для того, щоб розуміти реальну картину, хто ж дійсно кращий, популярніший, впізнаваніший.

Результати кожного з цих пунктів стануть вагомим підтвердженням того, що ви не самоназвалися «майстром» або «одним з кращих», а заслужено отримали свої регалії і тепер констатуєте факт. Ваша репутація складатиметься з «доказів експертності» — відгуків, рекомендацій, реалізованих проектів, нагород тощо.

Існує думка, що створення особистого брендингу – процес довгий. І так, і ні, все дуже індивідуально. Точно можна сказати: це унікальний і універсальний маркетинговий інструмент, яким можна починати користуватися ще до того, як з'явиться сама справа. Позитивна репутація та мотивація постійно всебічно розвиватись – завжди будуть корисні!

Читайте більше із психології та саморозвитку у книгах для розвитку видавництва «Колесо Життя».


Євгенія Рудницька
Журналістка, мандрівниця
29.12.2021 15:51:11
0
215

Коментарі:

Увага: HTML символи заборонені!