Ïàäàþùèé ñíåã

Як завоювати повагу і авторитет у колективі

  • Як завоювати повагу і авторитет у колективі

У цій статті ви дізнаєтеся:

  • Як правильно поводитися в новому колективі;
  • Як молодому менеджеру завоювати авторитет;
  • Як завоювати повагу в колективі з людей протилежної статі.

Авторитет на роботі є запорукою успіху і просування кар’єрними сходинками. У корені цього поняття лежить повага і визнання, уплив на інших. Завоювати авторитет непросто, це дуже цінна і тендітна річ. Бути успішним керівником без авторитетності і зовсім не вийде, та й на рядових посадах він важливий, оскільки дозволяє зайняти хорошу позицію в колективі і підтримувати в ньому здорову атмосферу.

Сьогодні зустрічається багато помилкових порад про те, як заслужити повагу у колег. Усміхненість, доброта й емоційна відстороненість не приведуть до успіху в цій справі, а хіба що допоможуть просто влитися в робочу атмосферу на початку. Часто люди намагаються роздобути хорошу позицію, просто стираючи свою особисту індивідуальність, вірячи, ніби це корпоративна необхідність і високо оціниться іншими. Насправді без яскравої індивідуальності і правильного підходу завоювати міцний авторитет у колег не вийде. Але тут дуже важливо не перестаратися. Поради з цієї статті допоможуть вам правильно зарекомендувати себе на роботі, стати хорошим керівником і домогтися поваги.

Перше знайомство: як пройти перевірку на міцність

Нову людину завжди зустрічають із побоюванням: раптом вона порушить звичні устої? Ще зі шкільних часів ми пам'ятаємо, як зустрічали новеньких, влаштовуючи їм перевірку на міцність. У дорослому співтоваристві перевірки не такі очевидні і часто навіть несвідомі, але вони є.

Щоб змусити поважати себе на новій роботі, зберігайте почуття власної гідності, уміння відстояти свої принципи так, щоб не влазити в конфлікти. У перші тижні ви можете помічати чимало провокацій у компанії. Найчастіше це відбувається не зі злого умислу, а тому що поява нової людини і правда змінила атмосферу, і вашим колегам потрібно адаптуватися до цих змін так само, як і вам.

Ви повинні чітко для себе визначити позицію, яку будете займати, і не здаватися перед труднощами. Виграшна позиція має на увазі такі правила:

  • будьте фахівцем своєї справи;
  • подружіться з авторитетними колегами;
  • будьте лояльними, але справедливими;
  • не будьте занудою, але не дозволяйте веселощам брати верх над професіоналізмом;
  • проявляйте ініціативу;
  • не намагайтеся усім догодити;
  • уникайте пліток і змов.

Редакція рекомендує: Учасниками переговорів не народжуються, ними стають. Кожна людина здатна домовитися і отримати те, що їй потрібно. Головне - навчитися керувати своїми емоціями і дотримуватися обраної структури розмови. Легко сказати, але як втілити в життя? «Щоденник переговорів» створений саме для того, щоб у вас під рукою завжди був «особистий помічник» в переговорах. За допомогою конкретних рекомендацій і прикладів, запропонованих у Щоденнику, ви зможете підготуватися до переговорів будь-якої складності.

Влада і авторитет молодого керівника

Дехто роками чекає на менеджерську позицію, а до когось така посада приходить ще в молодому віці. Недосвідченому керівникові складно поставити себе в очах підлеглих, але цілком можливо. Ви отримаєте максимальний успіх від ситуації, якщо зможете зберігати дистанцію і не підете провальним і хибним шляхом, на якому прогорає багато молодих керівників. Це шлях зловживання владою, зайвої самовпевненості і самоствердження за рахунок колег. Вибираючи такий шлях, крах буде болючим, а ваш авторитет як керуючого підірветься у керівництва надовго, знову обійняти посаду буде вкрай важко.

Щоб добре себе зарекомендувати як керівника і заслужити повагу, важливо дотримуватися низки правил. Зберігати дистанцію. Не потрібно бути ні ворогом, ні другом підлеглим, краще вибирати позицію наставника, такого собі старшого брата, який ставиться із розумінням, але зможе вчасно зупинити несерйозність в роботі або зловживання повноваженнями.

Бути професіоналом і експертом. Якщо ви не до кінця розбираєтеся у своїй діяльності або діяльності компанії, підлеглі це швидко відчують і вже не сприйматимуть вас серйозно. Ви не повинні працювати за них, але повинні демонструвати свою обізнаність.

Відчувати відповідальність. Коли підлеглі не впоралися з поставленим завданням, це в першу чергу ваша вина, і ви повинні визнати її перед вищим керівництвом, якщо необхідно. Перекладаючи відповідальність на виконавців, ви показуєте себе некомпетентним менеджером.

Орієнтуватися в першу чергу на потреби компанії. Із розумінням підходити до співробітників і прислухатися до їхніх побажань та ідей важливо, але ще важливіше не дозволяти керувати собою, якщо на кону стоять інтереси компанії і вищого керівництва. Керуючий – це той, хто правильно організовує роботу відділу для фінансового благополуччя фірми.

Проявляти ініціативу. Керівна посада передбачає ініціативність й організованість. Якщо ви відчуваєте, що в колективі напружена атмосфера, організуйте спільний святковий захід. Якщо ж відчуваєте, що страждає дисципліна, не бійтеся вводити нові правила. Пробуйте свої стратегічні рішення і не бійтеся визнавати помилки.

Як завоювати авторитет жінці в чоловічому колективі, а чоловікові – у жіночому

Найскладніша позиція для нового співробітника – завоювати авторитет у колективі, що складається з людей іншої гендерної приналежності. Тут всі види перевірок на міцність увімкнені, легко точно не буде, потрібно бути готовим. Жінці складно поставити себе на початковому рівні, адже атмосфера чоловічої групи буває ворожою, до жінки ставляться з деякою несерйозністю. Чоловік же, навпаки, часто сприймається жінками позитивно, але для нього готують багато сюрпризів у подальшому. Не можна здаватися в такій ситуації і давати слабину.

Дуже важливо не втратити свою гідність. Жінки в цілому так запрограмовані, що постійно перевіряють чоловічу гідність на міцність. І це відбувається на автоматизмі, немає значення, у корпоративній атмосфері або за інших обставин. Не брати участі в жіночих дискусіях і вміти давати відсіч – дуже важливо для чоловіка на роботі. Якщо ви промовчите після гострого жарту у вашу сторону, ваш авторитет буде втрачено і ви займете не найкращу соціальну роль. Але, знову ж, не конфліктуйте. Якщо ви в меншості, конфліктів потрібно уникати максимально, тому що є ризик стати вигнанцем.


Читайте також: Як підготуватися до переговорів


Жінці дуже складно заслужити повагу серед чоловіків. У чоловічому співтоваристві своя атмосфера і жінку у неї навряд чи захочуть посвячувати. Потрібно бути наполегливою і впертою, щоб показати, що ви в першу чергу – компетентний співробітник. Вразивши колег професіоналізмом і запропонувавши свідомо виграшну стратегію, ви зможете легко стати лідером. Але проявіть терпіння, це може зайняти час.

Редакція рекомендує: Бізнес – це складна діяльність, яка покликана маневрувати у вічно змінному середовищі. Як залишатися в тренді, застосовувати актуальні технології менеджменту і ведення переговорів, бути ефективним і рухати свою справу вперед? У цьому допоможуть чарівні палички – книги для бізнесу.


Поліна Сидоренко
Шеф-редактор інтернет-порталу «Колесо Життя»
20.07.2018 00:00:00
0
5100

Коментарі:

Увага: HTML символи заборонені!